Ha eddig halogattuk, most már nagyon időszerű beszereznünk a megfelelő klíma készüléket. De vajon tudjuk-e, hogy milyen szempontok szerint keressünk és válasszunk?
Első lépésként gondoljuk végig a klimatizálás helyét. Hány helyiség klimatizálásáról szeretnénk gondoskodni? Az egész lakásról, vagy csupán egyetlen helyiségről van szó? Ez azért nagyon fontos, mert ehhez mérten fogjuk majd kiválasztani a készülék típusát.
Ezzel el is érkeztünk a második lényeges ponthoz, a típus kérdéséhez. Csak neves, megbízható márkát válasszunk, lehetőleg szakkereskedésből. Felejtsük el az “egynyári” készülékeket! A regisztrált szakkereskedők nyújtotta szolgáltatásokban és az általuk forgalmazott készülékekben nem fogunk csalódni.
Térjünk ki egy kicsit ezekre a szolgáltatásokra! A szakkereskedés mindig tud ajánlani vele szerződésben álló szerelőt, aki megfelelően telepíti és később karbantartja a készüléket. A Midea készülékek forgalmazója például egy online partnertérképpel segíti a keresést. Itt könnyen megtaláljuk a lakóhelyünkhöz legközelebbi szerelőt, aki szakszerűen telepíti a klímát. Nem elhanyagolható a helyszíni felmérés kérdése sem. Ahhoz, hogy valóban a megfelelő klíma tegye komfortossá otthonunkat – ahogy már említettük – a belső tér méretéhez, jellegéhez igazodó készüléket kell választanunk. Ebben pedig sokat segíthet egy előzetes konzultáció, illetve az ingyenesen elvégzett helyszíni felmérés is. Ez nagyjából fél, egy órát vesz igénybe.
Mielőtt véglegesítjük döntésünket, több helyről is kérjünk árajánlatot!
A klimatizálás bonyolult műfaj, hiszen választhatjuk a legjobb készüléket, ha a telepítés helytelen, hiába fáradoztunk. Ne próbálkozzunk házilagos megoldásokkal! Kizárólag a regisztrált kereskedők által forgalmazott készüléket szereltessünk fel szerződéses szerelővel, akit a készülék forgalmazója ajánl. Erről egyébként a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság előírása is rendelkezik.
Fontos tudnunk, hogy a készülékekben lévő hűtőközeg üveggázhatást erősítő anyag, a helytelen telepítés miatt szivároghat. Ha tehát szivárgást tapasztalunk, az nagy valószínűséggel telepítési problémát jelez.
Ez is érdekelhet
Mindig figyeljünk a garanciára! A megbízható, regisztrált forgalmazók, kereskedők, soha nem értékesítenek klíma készüléket garancia nélkül. A Midea készülékek esetében ez, a törvényben előírt 1 éven felül, plusz 4 év garancia időt jelent (lakossági ügyfelek részére). A garanciának azonban feltétele a készülék karbantartása. A Midea készülékek tulajdonosai,- ha a kiterjesztett garanciára jogosító regisztráció során a klímtelepítő megadta a tulajdonos e-mail címét - évente kapnak e-mailben értesítést arról, hogy itt az ideje az éves karbantartásnak. Erre azért is kell ügyelnünk, mert a garancia csak abban az esetben érvényes, ha az előírt karbantartás minimum évente egyszer megtörtént. Természetesen a felhasználás jellegéből adódóan a klímatelepítő évente többszöri karbantartást is javasolhat, hiszen nem mindegy, hogy a készülék naponta átlagosa csak pár órát üzemel, vagy akár egész nap hűti/fűti az adott helyiséget.
Az előírt karbantartási időt tehát mindig tartsuk be! Enélkül nem csupán a készülék meghibásodását, hanem az esetleges egészségkárosító hatást is elkerülhetjük, hiszen a légkondicionáló karbantartása során nem csak az előírt működést ellenőrzik, hanem a készülék szűrőbetéteit is tisztítják, fertőtlenítik.