A Knauf Insulation Kft. energiamegtakarító és rezsimegtakarító kísérleten alapuló programot indított, amelynek keretében pályázatot hirdet, a két nyertesnek ingyen hőszigeteli a családi házát. Jelentkezni 2013. április 30-ig lehet.
A Knauf Insulation Kft. kísérlettel szeretné igazolni, hogy a családi házak korszerű hőszigetelése akár 40–50 százalékkal is csökkentheti a fűtési költségeket. A Knauf energiamegtakarító és rezsimegtakarító kísérleten alapuló programjára 2013. április 30-ig lehet jelentkezni a nalamszigetelnek.hu oldalon.
A Knauf Insulation az Energiatakarékossági Világnap alkalmából, „Te mire költenéd a rezsit?” címmel meghirdetett pályázata segítségével két – a meghatározott feltételeknek megfelelő – családi házat és azok lakóit keresi. A program során a családi házakban teljes fűtési szezon alatt, beépített mérőórák segítségével figyelik majd a fűtési energia felhasználását és rezsi alakulását. Két olyan családot és házat keresnek, amelyek lehető legtöbb paraméterben hasonlítanak egymásra. A programba két klasszikus összetételű, két eltartott gyermeket nevelő, 100–120 m2-es házban élő családot keres a Knauf Insulation az egyedülálló energiamegtakarító kísérletéhez. A nyerteseket a jelentkezési oldalon kitöltött adatok alapján szakmai zsűri választja ki.
Egyik ház szigetelt, a másik nem
A program lényege, hogy a kiválasztott hasonló összetételű család által használt és hasonló paraméterekkel rendelkező épület közül az egyik a Knauf Insulation jóvoltából 2013 nyarán komplett, korszerű hőszigetelést kap, amíg a másik csak az elvégzett kísérleti program, tehát a következő fűtési szezon után. A program során mindkét épületbe mérőórákat szerelnek be. A gyűjtött adatokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Épület-szerkezettani Tanszékének munkatársai értékelik. A mért értékeket a program teljes időtartama alatt bárki figyelemmel kísérheti a nalamszigetelnek.hu oldalon, ahol az érdeklődő családok jelentkezését is várják.
„A Magyarországon első, valós körülmények között végzett családi ház energiahatékonysági összehasonlító program az otthonuk korszerű hőszigetelését tervező családoknak szól. – mondta el a kampány céljáról Kanyuk László, a cég marketingvezetője. – A Knauf Insulation összehasonlító kísérleten alapuló programjának célja annak megmutatása, hogy – a hőszigetelés szakszerű és pontos kivitelezésével – a hőszigetelt házban élő család egyetlen fűtési szezon alatt rezsijének mekkora részét takarítja meg, amely összeget akár másra is elköltheti.”