Hirdetés

Vigyázat, szemfényvesztés!

Tegyük fel, hogy építőanyagot szeretne venni. Bár sajnos tartok tőle, hogy a mostani téma nem csak az építőanyagokra érvényes. Elmegy a kereskedésbe, ahol óriási választék fogadja. A termékek meglehetősen egyformán néznek ki (a csili-vili csomagolástól most tekintsünk el), vagy éppen egyáltalán nem látszik, mi is maga a termék (mert benne van egy zsákban vagy vödörben). Gondos vevő módjára átböngészi a csomagoláson levő címkéket, és lám-lám, azokon is szinte azonos műszaki paraméterek szerepelnek.

Ezek után Ön, mi alapján döntene?

Valószínűleg csak kevesen vágják rá egyből a gyakorlatban mégis legtöbbször megtapasztalt választ: az ár alapján. Ez a válasz egyébként a fenti esetleírás alapján teljesen logikus lenne.

Vigyázat, szemfényvesztés!

Csak egy a gond.

A mai magyar valóság az, hogy a teljesen egyformának tűnő termékek korántsem egyformák! A rajtuk feltüntetett műszaki paraméterek gyakran köszönőviszonyban sem állnak a tényleges tudással.
Az egyik építőanyag-ipari szakmai szövetség a közelmúltban átfogó vizsgálatokat végeztetett a piacon a saját szakterületén árult termékek között. Az eredmény lehangoló volt: akadt olyan termék, amelynek a műszaki paraméterei a valóságban 40–70 százalékkal(!) tértek el a leírtaktól. Figyelem, minőségről még szó sem esett, egyszerűen azt vizsgálták, hogy az van-e a csomagolásban, mint ami rá van írva.

A jelenség oka nyilvánvaló: A csökkenő hazai kereslet árversenyt gerjesztett a piacon, miközben az alapanyagárak folyamatosan emelkedtek. Mit volt, mit tenni(?), a gyártók jelentős része elkezdte „kispórolni” a termékekből a drágább összetevőket…
A gond az, hogy a fogyasztók ilyen jellegű megkárosítása ma Magyarországon gyakorlatilag semmilyen következménnyel nem jár. Ezért is terjed a gyakorlat…

A Fogyasztóvédelmi Hatóság kapacitása ma legfeljebb arra elég, hogy az életre és egészségre veszélyes termékeket kiszűrje a piacról (ilyenekből is van elég…), márpedig az építőipari termékek túlnyomó része „csak” az elkészült épület minőségére nézve veszélyes.
A vásárló, tehát Ön csak magára számíthat érdekei védelmében. Sajnos nagyon okos tippekkel nem tudok szolgálni, de a jelenségre mindenképpen érdemes felhívni a figyelmet. A márka hírneve, a forgalmazó szavahihetősége és felkészültsége, a különböző tanúsító védjegyek talán valamiféle támpontot jelenthetnek ebben a zavaros helyzetben. Csak bízni lehet abban, hogy a szakma és a hatóságok a nem túl távoli jövőben végre szembenéznek ezzel az igencsak bizalomromboló problémával…

Kapcsolódó cikkek

Homeinfo Kedvezmény Hetek

Építkezés, felújítás, lakberendezés? Több 100 kupon, 10-40% kedvezmény, több 100 üzletben.

Elérkezett a tetőcsere ideje?

Honnan tudjuk, hogy a tetőnk cserére szorul, vagy hogy elérkezett a tetőfelújítás ideje? A következőkben elmondjuk, mik lehetnek azok az intő jelek, amik már rövid távon szakemberért kiáltanak.

Így ellenőrizhetjük, hogy zuhanykabinunk biztonságos-e

A zuhanykabin vásárlásakor kevesen gondolnak arra, hogy a biztonság is fontos szempont lehet, hiszen „mi baj történhet?”. Nos, a zuhanykabin üvegből készül!

Enteriőr átalakítás modern, organikus stílusjegyekkel – Mihálydeák Krisztina és Csomor László munkája

Gondoltunk már arra, hogy egy üzletbe belépve a belső tér látványa, hangulata mennyire motiváló, vagy éppen a vásárlási kedvünket szegő tényező lehet? Bizony, a miliő meghatározó ebből a szempontból. A lakberendező felelőssége pedig – érthető módon – nem elhanyagolható, hiszen kulcs szerepet játszik az enteriőr kialakításában.

Házat, de gyorsan! - 3. rész - A sokezer éves az új modern

Szerkezetkész családi ház építésére alkalmas építőanyagok egyik legnagyobb hazai gyártója, a Leier szakértőivel csokorba szedtünk néhány összefüggést. Fókuszban ezúttal a falazat és annak anyaga.

Mennyit spórolhatunk a Homeinfo Kedvezmény Hetek kuponjaival? Íme, egy példa arra, hogy elég sokat!

Hamarosan élhetünk a kedvezményekkel és jelentős összeget, akár 50 százalékot is megtakaríthatunk az építkezéshez, felújításhoz szükséges termékek árából. Most egy fürdőszoba felújítását véve alapul bemutatjuk, hogyan működik majd ez a gyakorlatban.

Kölcsönhatásban: amikor a fekete és a bronz festés dominál

Egy üzlethelyiség tervezése, az adott tevékenységet tükröző kialakítása legalább akkora kihívást tartogat, mint egy privát lakással kapcsolatos projekt. Pongó Kriszta és Magyar Tibor legújabb munkáját mutatjuk be: egy Andrássy úti férfi szépségszalon megszületését.

Házat, de gyorsan! - 2. rész – Hűtés, fűtés, villanyszerelés: előkészítve

Manapság olyan kivitelezőt találni, aki belátható időn belül elvállalja új családi házunk megépítését, vagy egy komolyabb felújítás elvégzését, nem könnyű vállalkozás. Mutatunk egy olyan, az új trendnek megfelelő megoldást, mellyel a házak szerkezetei gyorsan és akár határidőre elkészülnek, és ahol a gépészet beépítése is egyszerűbb a megszokottnál.

Hazai építőanyag gyártók 2020 harmadik negyedévében és októberben: lassuló beruházások mellett széttartó keresleti trendek és kezdődő kivárás

A hazai építőanyag gyártók tapasztalata szerint 2020 harmadik negyedévében és októberében széttartó tendenciák érvényesültek az egyes gyártói szegmensekben.

Otthontámogatási kisokos – ezekkel fontos tisztában lenni, ha felújít, építkezik

Számos kérdés vetődhet fel a 2021. január 1-ével igényelhető felújítási támogatásokkal összefüggésben, melyekkel érdemes tisztában lenni, hogy a rendelkezésre álló összegeket minél hatékonyabban tudjuk felhasználni.