Ritkán találkozni olyan emberrel, aki képes annyira töretlen lelkesedéssel mesélni a munkájáról, mint Zselló Katica. Számára ugyanis a lakberendezés nemcsak munka, hanem egy folyton fejlődésre és kihívásokra sarkalló szenvedély, amivel ügyfeleit is végigkíséri a közös munka során.
Enteriőrtervező, kereskedelmi menedzser és a Megszervezem az otthonod vállalkozás tulajdonosa vagy. Mióta foglalkozol lakberendezéssel?
2020 szeptemberében végeztem a Lakberendezőiskolában, mint lakberendező, enteriőrtervező, de már előtte is egy szűk szegmens, a német csempe világában tevékenykedtem. Aki dolgozott már velem, az tudja, hogy olyan típusú ember vagyok, aki jön, megy, intézkedik és bármit képes megszervezni. Innen ered a vállalkozásom neve is, a Megszervezem az otthonod, ami túlmutat a lakberendezésen és a tervezésen. Az ügyfeleimet projektmenedzserként végigkísérem a lakásfelújítás vagy a házépítés teljes útján. Éppen ma kaptam egy pozitív ügyfélvéleményt, ami megerősít abban, hogy valóban leveszem az ügyfeleim válláról a terhet. Személyre szabott terveimben az ügyfeleim lehetőségei és igényei szerint álmodom meg a teret, de ugyanolyan tevékenyen részt veszek az anyagválasztásban és a beszerzésben is. Igény szerint egyeztetek a szakágakkal és folyamatosan figyelemmel kísérem a belső építési folyamatot.
Az Év fürdőszobai moodboardja pályázatra készített álom fürdőszoba tervedet az olasz utazásaid inspirálták. Az utazási élmények mellett miből merítesz még inspirációt a munkádhoz?
Őszintén szólva, aggódtam is ennél a leírt mondatnál. Noha a pályázatot név nélkül adtuk be, mégis, aki ismeri a munkásságom, vagy követi az oldalam (Megszervezem az otthonod – Zselló Katica Facebook oldal – a szerk.), akkor tudja, hogy ez az én szavajárásom. Évente többször is külföldre utazok gyárlátogatásra vagy nemzetközi kiállításra, amiért nem tudok eléggé hálás lenni a partnercégeimnek és a családomnak, akik messzemenőleg támogatnak a munkámban. Az utazásokon túl a trendek követésével telnek a napjaim. Hosszú évek óta tele a telefonom a lementett fotókkal, cikkekkel. Magazinmániás vagyok a szó legádázabb értelmében, tizenhárom éves korom óta lakberendezési lapokat gyűjtök. És igen, én még ebből a kávéscsészéből is tudok inspirációt meríteni itt az asztalon…
Mikor döntötted el, hogy a lakberendezés lesz a te utad?
Ahogyan már említettem, tizenhárom éves korom óta bújom a lakberendezési magazinokat, akkor vettem a fejembe, hogy építészmérnök leszek. Édesapám azon a születésnapomon elvitt a győri tervezőhöz, Rosta Csabához, akinek akkor még egy hajón volt az irodája a Mosoni Dunán. Aztán az élet úgy hozta, hogy nem tudtam a Műegyetemen tanulni, közgazdász lettem és nemzetközi marketinget tanultam, de talán nem hiába: a helyemen vagyok. A nyomtatott és online magazinokon túl ma már rendszeresen tudósítok az itthoni és külföldi kiállításokról élő bejelentkezéssel vagy videós összeállítással, hogy a magamba szívott újdonságokat mások számára is inspirálóan bemutassam a közösségi oldalamon.
Szerinted egy családi fürdőszoba lehet egyszerre funkcionális, ugyanakkor trendkövető? Ha kisgyerekes család az ügyfél, a tervezésnél mennyiben kell törekedni az időtlen designra?
Nagyon jó a kérdés! Örülök, hogy erről is tudunk beszélni. Magam is anya vagyok, méghozzá vállalkozó anya. Rendszeresen tervezek családi fürdőszobát, most is van pár folyamatban. A munkámban a design és a funkció kéz a kézben jár, egyik sincs a másik nélkül. Törekszem a funkcionális megoldásokra és a trendek folyamatos követésére vagy teremtésére. A fürdőszobatervezést a funkcionális berendezési terv kialakításával kezdjük az ügyfél igényei és lehetőségei szerint. Ezután átbeszéljük a gépésszel a terveket, majd a sorban következik a design és a látványelemek. Mert igenis lehet álmodozni különleges fürdőszobáról, sőt! Ügyfeleimet mindig arra bíztatom, hogy írják le, milyennek képzelik el az álomfürdőszobájukat. Jöhetnek a képek, a nyaralások során látott extra megoldások. Minden fürdőszobában kell a kiemelt fal, kell lennie benne valamilyen különleges megoldásnak, de összességében arra intem őket, hogy olyan megoldásokat tervezzünk, amiket akár évekig is szívesen nézegetnek otthon.
A pályázat egyik feladataként öt darab konszignációs listát kellett létrehozni a Homeinfo új szerkesztőjével, a Peempeevel. Hogy látod, mennyiben segítheti a tervezési folyamatot és az ügyfélkommunikációt az, ha nemcsak a designt, de a komplett árajánlatot is egyidőben láthatja a megrendelő?
Hasznosnak találtam. Amikor a pályázatra készültem, napokig a kiállítók által forgalmazott termékeket, anyagokat bújtam az interneten. Volt olyan cég, akit fel is hívtam, hogy milyen termékével lesz kinn a kiállításon, vagy milyen újdonságot mutat be, hogy azokat tudjam a moodboardban megjeleníteni. Korábban, amikor színes összeállításokat készítettem az ügyfeleim részére, gyakran azt tapasztaltam, hogy az inspirációs képekből „nem jön át” nekik, hogy ez csak egy hangulat, egy stílus, és nem pontosan a képen látható bútor lesz betervezve az ingatlanba. Ezért már régóta csak olyan moodboardot készítek, ami megvásárolható termékeket és anyagokat tartalmaz. A Peempee program használatával ez teljes mértékben megvalósítható, azzal a kiegészítéssel, hogy be is tudom linkelni a terméket, meg tudom jelölni a beszerzési forrást, ahol az ügyfelem az árakat is láthatja. Most, hogy erről beszélünk újabb ötleteim támadtak ezzel kapcsolatban az egyik projektemhez… Látod, inspiráció bármikor jöhet!
Hogyan zajlik nálad a tervezés folyamata?
Mindig ismerkedéssel kezdődik és egyénre szabott ajánlatot készítek. Nálam nincs katalógus lakás. Személyre szabott kérdéssort adok, ami szükséges az árajánlat elkészítéséhez, valamint a feladat áttekintéséhez. Ez az egyik legfontosabb része a tervezési programomnak, amire sok pozitív visszajelzést is kapok az ügyfelektől. A tervezés és a látványtervek készítése standard részei a megbízásnak, igény szerint. Az ügyfeleim nagyon kedvelik a közös vásárlásokat, illetve a styling-fotózásokat is. Hiszem, hogy az ügyfélre úgy kell tekinteni, mint a közös ügyünk egyik felére.