Ismerős, amikor a fagyott kocsibeállón szinte lehetetlen ki- és behajtani, vagy amikor a kapuig alig tudunk elsétálni? Folyamatos szórás helyett praktikusabb, ha ezek a területek le sem fagynak, ehhez azonban gondoskodni kell a fűtésükről. Milyen technológia áll a rendelkezünkre?
Kültéri közlekedési útvonalak fűtésével kapcsolatban az alábbiakról olvashat:
- Egyenes, sík közlekedési utak
- Járdák
- Meredekebb, lejtős utak
- Lépcsők
- Vápa és eresz fűtés
- Nagyon fontos megemlíteni a korrekt tervezés pontjai között a csatornafűtést is ebben a témában, mint jégmentesítő balesetmegelőző épület kiegészítő megoldását.
Figyelembe vehető szempontok:
- Megnyugtató, automatikusan szabályozható megoldás a téli legborzalmasabb napokra.
- Csúszásmentes közlekedést biztosít.
- Biztonságosabbá (értékesebbé) teszi otthonunkat
- Elkerülhetővé válik a téli kikényszerített „testedzés".
- Megakadályozza a kellemetlen jégréteg kialakulását.
- Segít elkerülni a váratlan hótorlaszok miatti késést.
Évtizedekkel ezelőtt úgy gondolták a mélygarázsos házak tulajdonosai, hogy elegendő lehet a halszálkás bordázatú betonozott garázslehajtó. Találkoztam olyan 15-20 éves rámpafűtéssel, ami komolyvezérléssel volt ellátva és fűtési csőkigyó volt lefektetve a lejáró betonjába. Bizonyos esetekben egy magas színvonalú, komfortérzet (ingatlan érték) növelő hatásuk is van ezeknek a műszaki megoldásoknak. Előfordul azonban, hogy létfontosságú, életmentő szerepet tölthetnek be. Például egy idős ember közlekedése tiszta száraz sík terepen is bizonytalan lehet, hát még ha arra is vigyáznia kell, hogy le ne huppanjon a csúszós járdán. Másik kiragadott eset, amikor a járda helyett eleve rámpát kel építeni. Igen- igen például a kerekes székeseknek.
A mai igényeknek és gyakorlatnak megfelelően túlnyomó részt elektromos fűtőkábeleket alkalmaznak. Míg azt gondoljuk, hogy egy családi háznál ez luxus, addig az építészeti hatósági előírások nem is engednek az esetek túlnyomó többségében társasházi mélygarázs lehajtót építeni, rámpafűtés nélkül.