A koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint egyharmada hozta előre a tervezett lakásfelújítást - A lakberendezésben tovább erősödött a DIY trend

A koronavírus-járvány minden szektorra másképp hat, a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott – derül ki a Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből. A kutatás elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején.

A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott. Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak: egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself – Csináld magad) megoldások tovább erősödtek.

A járvány hatására a válaszadók 34%-a előre hozta tervezett lakásfelújítását, míg 17%-uk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18%-uk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9%-a pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.

Hogyan befolyásolta a koronavírus-járvány a tervezett lakásfelújítást

A kutatásban résztvevők 73%-a vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78%-a a kijárási korlátozás alatt. Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket, de a járvány alatt ezt gyakrabban tették meg, míg közel 20%-uk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.

Vásárolt-e online lakásdekorációs terméket a kijárási korlátozás alatt

A válaszadók több mint fele (57%-a) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70%-a gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben, hiszen a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, melyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.

„A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire – főleg azokra a vállalatokra, akik online értékesítenek – eddig összességében pozitívan hatott az elmúlt időszak. Természetesen ehhez hozzájárul a már említett DIY megoldások egyre népszerűbbé válása is” – mondta Tóth Paula a Wallplex Magyarország ügyvezető igazgatója. „Az idei év első hat hónapjában kétszer annyi konyhapanelt értékesítettünk online, mint a tavalyi év egészében. A Wallplex konyha hátfal egyik legnagyobb előnye, hogy helyszíni felmérés nélkül, egyszerűen házilag felszerelhető, melynek köszönhetően gyorsan népszerűvé vált ez a DIY megoldást kínáló termék – tette hozzá Tóth Paula.

Kapcsolódó cikkek

Tetőfelújítás vagy új tetőszerkezet? Így kérjen ajánlatot!

Elérkezett a tetőfelújítás ideje? Építkezik? Vagy még csak a tervezés folyamatánál jár? Otthona éke és védelmezője minden esetben a tető, ezért olyan fontos, hogy mind esztétikailag, mind funkciójában és ár-érték arányában is azt nyújtsa, amit várunk tőle. Az elhatározást követően azonban a legelső lépés az ajánlatkérés.

Ahány kád, annyi lehetőség – újdonságok az M-Acryltól

Ahány ház, annyi szokás – foglalja össze a közmondás azt az általános megállapítást, hogy ahány ember, annyiféle életérzés, gondolkodásmód, illetve ezekből fakadó igények létezhetnek. Ahány kád, annyi lehetőség – fűzhetjük tovább a nyitógondolatot, hiszen ma már a fürdőszobai jelenlétünk messze túlmutat a tisztálkodáson, ez a helyiség fokozatosan vált egyre inkább az otthoni pihenés színterévé. Ennek hangsúlyos eleme a fürdőkád, amelyekből eddig is széles kínálatot biztosított, 2020 azonban további újdonságokkal szélesítette a termékpalettát.

Radiátor választás – Az egyik legfontosabb lépés a fűtési rendszer kiépítése, korszerűsítése előtt

Miért fontos információ a fűtőérték? Hova helyezzük el a radiátort? Milyen kivitelűt, mekkora méretűt válasszunk? Számos kérdés, melyek a fűtési rendszer kiépítése vagy felújítása során felmerülnek. Az alábbi cikkben ezekre keressük a választ.

Hazai építőanyag gyártók 2021 első negyedévében: lakáspiaci élénkülés és derűlátás mellett árrobbanás egyes nyersanyag-piacokon

A tavaly jellemző stagnáló, vagy egyenesen csökkenő értékesítést követően élénkülő keresletről számoltak be a hazai építőanyag és építési termékek gyártói.

Az úthiba javítás sokkal könnyebb, mint gondolnád! Egy egyedülálló terméknek köszönhetően legalábbis biztosan az

A Rapid Aszfalt zsákos prémium hidegaszfaltja tökéletes megoldást jelent az úthibák kijavítására.

Otthonfelújítási tippek a Hörmanntól

A január 1-én indult otthontámogatási program, ajtók és garázskapuk cseréjére, beépítésére is igénybe vehető.

A fehér 12 árnyalata - Egy fehér homlokzat sosem lehet csak „fehér”

A Baumit megalkotta a fehér szinte megszámlálhatatlanul sok árnyalatából a 12 legszebb színt tartalmazó egyedi színkollekciót, mellyel időtlen megjelenést biztosíthat minden épület számára.

Tippek tetőablak választáshoz – felújítóknak

Felújításkor minden forint és minden perc számít, ezért jól jön, ha például a tetőablakok gyárilag előszereltek vagy egyszerűen, akár pár óra alatt a régi helyére illeszthetők, gondoskodva a tetőtér energiatakarékossá tételéről.