A koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint egyharmada hozta előre a tervezett lakásfelújítást - A lakberendezésben tovább erősödött a DIY trend

A koronavírus-járvány minden szektorra másképp hat, a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott – derül ki a Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből. A kutatás elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején.

A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott. Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak: egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself – Csináld magad) megoldások tovább erősödtek.

A járvány hatására a válaszadók 34%-a előre hozta tervezett lakásfelújítását, míg 17%-uk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18%-uk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9%-a pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.

Hogyan befolyásolta a koronavírus-járvány a tervezett lakásfelújítást

A kutatásban résztvevők 73%-a vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78%-a a kijárási korlátozás alatt. Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket, de a járvány alatt ezt gyakrabban tették meg, míg közel 20%-uk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.

Vásárolt-e online lakásdekorációs terméket a kijárási korlátozás alatt

A válaszadók több mint fele (57%-a) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70%-a gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben, hiszen a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, melyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.

„A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire – főleg azokra a vállalatokra, akik online értékesítenek – eddig összességében pozitívan hatott az elmúlt időszak. Természetesen ehhez hozzájárul a már említett DIY megoldások egyre népszerűbbé válása is” – mondta Tóth Paula a Wallplex Magyarország ügyvezető igazgatója. „Az idei év első hat hónapjában kétszer annyi konyhapanelt értékesítettünk online, mint a tavalyi év egészében. A Wallplex konyha hátfal egyik legnagyobb előnye, hogy helyszíni felmérés nélkül, egyszerűen házilag felszerelhető, melynek köszönhetően gyorsan népszerűvé vált ez a DIY megoldást kínáló termék – tette hozzá Tóth Paula.

Kapcsolódó cikkek

A koronavírus sem gyengítette az ingatlanpiacot

Az elmúlt két évben harmadával nőttek az ingatlanárak országszerte, ám a felújított, korszerű fűtéssel, szigeteléssel ellátott otthonok ára még ennél is nagyobb mértékben emelkedett.

Őszi Országos Kaktuszkiállítás és Vásár a Magyar Kaktuszgyűjtők Országos Egyesülete szervezésében

Több tucat kaktusz, különleges szukkulensek, növény ritkaságok szeptember 11-12-13-án az ELTE Füvészkertben.

MÉASZ: a magasépítést ösztönző további lépésekkel célszerű segíteni az építésgazdaság GDP-hez adott értékét

A hazai építőanyag gyártók tapasztalata szerint 2020 második negyedévében és júliusban jellemzően stagnáltak vagy 5-15%-kal csökkentek, a homlokzati nyílászárók esetében pedig 20%-kal estek vissza a magasépítéshez, különösen a lakóingatlanok építéséhez és korszerűsítéséhez felhasznált építőanyagok és építési termékek volumenei, összehasonlítva 2019 azonos időszakával.

Várépítő: speciális felajánlással csatlakozott a Homeinfo

Országszerte 13 gyermekintézménynek és 2 műemléknek jut idén támogatás az építőipar legrégebbi jótékonysági összefogása, a Várépítő pályázat jóvoltából.

Így dobd fel az otthonod a karantén alatt – A Hörmann tippjei felújításhoz, átalakításhoz

Ez az időszak kiváló alkalomként szolgálhat a már régóta halogatott lakásfelújításra vagy az időszerű karbantartásra. Apróbb változásokkal, saját készítésű lakásdekorációs megoldásokkal költséghatékony módon varázsolhatjuk hangulatosabbá és meghittebbé otthonunkat.

“A maximumot kihozni a tervezésből, csak az ügyféllel együtt lehet” – beszélgetés Zámbó Tímea építészmérnök, belsőépítésszel, az Év fürdőszobája pályázat díjazottjával

Természetközeliség, a külső és belső terek határainak feszegetése, a hagyományos funkciók továbbgondolása, mindez kreatív formavilággal, igényes és harmonikus megjelenéssel. Ha röviden akarnánk összefoglalni, ez jellemezné legjobban Zámbó Tímea munkáit, aki formabontó megoldásokat is szívesen alkalmaz terveiben.

Fürdőszoba Kiállítás | 2020 | Mezítláb a Párisi udvarban - KROKI stúdió

Virtuális túra a felújított Párisi udvarban kialakított, ötcsillagos hotel fürdőszobáiban

Fürdőszoba Kiállítás | 2020 | Pataktól a jakuzziig – Beszélgetés Ács Erzsébettel és Kiszely Beátával

Beszélgetés Ács Erzsébettel, a LOSZ elnökével és Kiszely Beátával, a 2019 Év lakberendezőjével.

Tetőablak helyhez és funkcióhoz igazítva

A szakemberek Európa-szerte szívesen dolgoznak olyan tetőablakokkal, melyek a műszaki követelmények mellett a magán és intézményi beruházók különféle dizájn elvárásait is kielégítik. Legyen szó elavult tetőablakok cseréjéről, vagy a tetőablak egy épületrész rendeltetéséhez való illesztéséről, a Roto méretben, anyagban és funkcióban egyaránt kellő rugalmasságot kínál.