A koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint egyharmada hozta előre a tervezett lakásfelújítást - A lakberendezésben tovább erősödött a DIY trend

A koronavírus-járvány minden szektorra másképp hat, a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott – derül ki a Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből. A kutatás elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején.

A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott. Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak: egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself – Csináld magad) megoldások tovább erősödtek.

A járvány hatására a válaszadók 34%-a előre hozta tervezett lakásfelújítását, míg 17%-uk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18%-uk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9%-a pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.

Hogyan befolyásolta a koronavírus-járvány a tervezett lakásfelújítást

A kutatásban résztvevők 73%-a vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78%-a a kijárási korlátozás alatt. Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket, de a járvány alatt ezt gyakrabban tették meg, míg közel 20%-uk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.

Vásárolt-e online lakásdekorációs terméket a kijárási korlátozás alatt

A válaszadók több mint fele (57%-a) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70%-a gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben, hiszen a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, melyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.

„A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire – főleg azokra a vállalatokra, akik online értékesítenek – eddig összességében pozitívan hatott az elmúlt időszak. Természetesen ehhez hozzájárul a már említett DIY megoldások egyre népszerűbbé válása is” – mondta Tóth Paula a Wallplex Magyarország ügyvezető igazgatója. „Az idei év első hat hónapjában kétszer annyi konyhapanelt értékesítettünk online, mint a tavalyi év egészében. A Wallplex konyha hátfal egyik legnagyobb előnye, hogy helyszíni felmérés nélkül, egyszerűen házilag felszerelhető, melynek köszönhetően gyorsan népszerűvé vált ez a DIY megoldást kínáló termék – tette hozzá Tóth Paula.

Kapcsolódó cikkek

Homeinfo Kedvezmény Hetek

Építkezés, felújítás, lakberendezés? Több 100 kupon, 10-40% kedvezmény, több 100 üzletben.

Megéri az árát? Mit kell tudnunk a minőségi lakberendezési termékekről?

“Mi kerül ezen ennyibe?” Ez a szállóigévé vált mondat lehet az első gondolatunk, amikor felvont szemöldökkel méregetjük a – szerintünk - rendesen túlárazott terméket. Vajon valóban túlárazott-e a termék, jelen esetben a bútor, a szaniter vagy a burkolat? Tudjuk-e, hogy a minőségnek miért annyi az ára? És laikusként miről ismerjük fel, hogy egy bútor valóban minőségi-e? Az eligazodásban segít a Momento design marketing vezetője, Bányász András.

Izgalmas részletek egy étterem belső átalakításakor – Mihálydeák Krisztina lakberendező munkája

Egy utazás mindig inspirálóan hat, felfrissít, segít kizökkeni a megszokott keretek közül. Egy tervező esetében pedig különleges jelentősséggel bír, ha eltérő szemlélettel, újszerű hozzáállással találkozhat. Ennek nyomait fedezhetjük fel Mihálydeák Krisztina munkáján is.

2021 színei: napsárga és nyugtató szürke. Inspiráló párosítás, melytől otthonunk is frissebbnek hat

Kevés dologra vágyunk jobban mostanában, mint pozitív szemléletre, vidámságra, valamint a biztonságra. Ez mutatta az utat 2021 Pantone színeihez, így esett a választás az Ultimate Grey és az Illuminating színekre.

Hazai építőanyag gyártók 2020 harmadik negyedévében és októberben: lassuló beruházások mellett széttartó keresleti trendek és kezdődő kivárás

A hazai építőanyag gyártók tapasztalata szerint 2020 harmadik negyedévében és októberében széttartó tendenciák érvényesültek az egyes gyártói szegmensekben.

Otthontámogatási kisokos – ezekkel fontos tisztában lenni, ha felújít, építkezik

Számos kérdés vetődhet fel a 2021. január 1-ével igényelhető felújítási támogatásokkal összefüggésben, melyekkel érdemes tisztában lenni, hogy a rendelkezésre álló összegeket minél hatékonyabban tudjuk felhasználni.

Energia- és pénz megtakarítás tudatos házkialakítással. Szakértők szerint a tudatos választás akár már 5 éven belül is megtérülhet a rezsiköltségekben

Az energiahatékony otthonok kialakítása egyszerűbb, mint gondolnánk. Az épületenergetikai szakmérnök szerint megfelelő házkialakítással, felújítással akár 5 éven belül is megtérülhet az egy-egy energiahatékonyabb megoldásba fektetett plusz pénz.

…visszaszámlálás elindult

2020. november 20-án nyitja kapuit a "TÖBBSZEMKÖZT – Design Kollaboráció Térben és Időben" című LOSZ vizuális élménynapok virtuális kiállítás.

Checklist - Mire gondoljunk a fürdőszoba tervezéskor, felújításkor?

Vajon tudjuk-e mi mindent kell szem előtt tartanunk, mivel kell feltétlenül számolnunk, mielőtt a fürdőszoba felújításába belevágunk? Ezzel a check-listtel nem fogunk tévedni.