Hirdetés

Koronavírus: az ingatlanok nem adják el magukat

Az „Ingatlan” kategóriában több mint havi 1,1 millió egyedi látogatót vonzó Jófogás a piacon elsőként úgy döntött, hogy mentőcsomagok kialakításával segíti aktív ingatlanközvetítő partnerei hosszabb távú működését ebben a rendhagyó, és remélhetőleg csupán átmeneti időszakban. Különös tekintettel arra, hogy az „Ingatlan” kategória hirdetésállományának több mint 80%-át céges hirdetések teszik ki.

Az elmúlt napokban is sok szó esett a koronavírus ingatlanpiacra gyakorolt hatásáról, ám mindez elsősorban a lakáskiadók, az albérlők, valamint a lakásvásárlás és eladás előtt állók szemszögéből történt. Abban mindenesetre a szektorral kapcsolatos prognózisok megegyeznek, hogy a koronavírus által teremtett, napról napra formálódó helyzetnek köszönhetően a soron következő hetekben (és akár hónapokban) komolyabban lelassulhat, vagy akár teljesen meg is torpanhat az ingatlanpiac.

Ezzel összhangban a Jófogás által gyűjtött adatok is azt támasztják alá, hogy a kereslet tekintetében számottevő csökkenés figyelhető meg: ha az ingatlanos apróhirdetési oldalak látogatottsági statisztikáit vizsgáljuk, akkor heti látogatottság szempontjából átlagosan 42%-os visszaesést látunk.

Ingatlan apróhirdetési oldalak heti látogatottsága
Forrás: Similarweb, heti látogatások száma (nem egyedi látogató)

Mindez, illetve az adásvételek számának várható csökkenése az ingatlanközvetítő cégekre és az ott dolgozókra is negatív hatást gyakorolhat. Ebben a helyzetben a Jófogás felelősségének érzi, hogy többféleképpen is segítsen az aktív céges partnereinek, akik az „Ingatlan” kategória hirdetésállományának több mint 80%-át teszik ki.

„A személyes kapcsolattartásnak, így a kinézett ingatlanok bejárásának is gátat szab a járvány. Az ingatlanközvetítő cégek számára ezért jobban felértékelődik a minőségi online ingatlanhirdetések fontossága, továbbá a könnyebb áttekinthetőség és leadgenerálás érdekében a HD képek használata. A potenciális vevők számára most ezek jelenthetik a legfőbb tájékozódási lehetőséget. A frissen bevezetett intézkedéseinkkel épp az a célunk, hogy velünk együtt minden ingatlanközvetítő partnerünk minél hamarabb készen álljon a piac újjáépítésére, egyben a portfoliónk egyéb termékeivel is segíthessük a digitális felületek hatékony kihasználását és a lehető legzavartalanabb üzletmenetet” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A Jófogás az alábbi konkrét intézkedésekkel segíti aktív ingatlanközvetítő partnereit:

  • 2 hónappal meghosszabbítja a csomag- és kreditérvényességet, amennyiben az adott partner jelentkezik a személyes kapcsolattartójánál
  • Plusz 2 hónapot biztosít az aktív partnerek számára, hogy azok bekapcsolva tarthassák a hirdetéseiket, hiszen most ez az egyetlen forrása a leadgenerálásnak és a potenciális érdeklődők bevonzásának egyaránt
  • Minden aktív partner számára díjmentesen felajánlja a „Kiemelt partneri ajánlat PRO” csomagot a Jófogás „Állás” kategóriájában. A 2020. december 31-ig érvényes lehetőség segíthet abban, hogy a mostani helyzet megszűnését követően a várhatóan felgyorsulandó piaci igényeknek megfelelő kollégákat találjon üzletéhez

Balla Ákos ingatlanszakértő, a Balla Ingatlan tulajdonos-ügyvezetője a döntéssel kapcsolatban kiemelte: „Az ingatlanközvetítő cégeknél a digitális csatornák jelentik az első lehetőséget az ingatlanok előszűrésére, az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvételre és kapcsolattartásra. Az utóbbi hetek történései miatt még rugalmasabbá és digitálisabbá kellett válnunk. Ezért egyebek mellett ügyeleti rendszert vezettünk be, online munkatársi nyílt napot tartottunk, míg az online szerződéskötések és tárgyalások is napi szintűvé váltak. A piac stabilitása és az ingatlanközvetítő kollégák szempontjából is nagyon üdvözölendőnek tartom, hogy a Jófogás elsőként, és ráadásul nem külső nyomásra, hanem magától ajánlott fel digitális csatornákon hasznosítható segítséget a céges partnereinek a versenyképességük fenntartásában.”

 | 
Vásárlási listák
További vásárlási listák