Hirdetés

Koronavírus: az ingatlanok nem adják el magukat

Az „Ingatlan” kategóriában több mint havi 1,1 millió egyedi látogatót vonzó Jófogás a piacon elsőként úgy döntött, hogy mentőcsomagok kialakításával segíti aktív ingatlanközvetítő partnerei hosszabb távú működését ebben a rendhagyó, és remélhetőleg csupán átmeneti időszakban. Különös tekintettel arra, hogy az „Ingatlan” kategória hirdetésállományának több mint 80%-át céges hirdetések teszik ki.

Az elmúlt napokban is sok szó esett a koronavírus ingatlanpiacra gyakorolt hatásáról, ám mindez elsősorban a lakáskiadók, az albérlők, valamint a lakásvásárlás és eladás előtt állók szemszögéből történt. Abban mindenesetre a szektorral kapcsolatos prognózisok megegyeznek, hogy a koronavírus által teremtett, napról napra formálódó helyzetnek köszönhetően a soron következő hetekben (és akár hónapokban) komolyabban lelassulhat, vagy akár teljesen meg is torpanhat az ingatlanpiac.

Ezzel összhangban a Jófogás által gyűjtött adatok is azt támasztják alá, hogy a kereslet tekintetében számottevő csökkenés figyelhető meg: ha az ingatlanos apróhirdetési oldalak látogatottsági statisztikáit vizsgáljuk, akkor heti látogatottság szempontjából átlagosan 42%-os visszaesést látunk.

Ingatlan apróhirdetési oldalak heti látogatottsága
Forrás: Similarweb, heti látogatások száma (nem egyedi látogató)

Mindez, illetve az adásvételek számának várható csökkenése az ingatlanközvetítő cégekre és az ott dolgozókra is negatív hatást gyakorolhat. Ebben a helyzetben a Jófogás felelősségének érzi, hogy többféleképpen is segítsen az aktív céges partnereinek, akik az „Ingatlan” kategória hirdetésállományának több mint 80%-át teszik ki.

„A személyes kapcsolattartásnak, így a kinézett ingatlanok bejárásának is gátat szab a járvány. Az ingatlanközvetítő cégek számára ezért jobban felértékelődik a minőségi online ingatlanhirdetések fontossága, továbbá a könnyebb áttekinthetőség és leadgenerálás érdekében a HD képek használata. A potenciális vevők számára most ezek jelenthetik a legfőbb tájékozódási lehetőséget. A frissen bevezetett intézkedéseinkkel épp az a célunk, hogy velünk együtt minden ingatlanközvetítő partnerünk minél hamarabb készen álljon a piac újjáépítésére, egyben a portfoliónk egyéb termékeivel is segíthessük a digitális felületek hatékony kihasználását és a lehető legzavartalanabb üzletmenetet” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A Jófogás az alábbi konkrét intézkedésekkel segíti aktív ingatlanközvetítő partnereit:

  • 2 hónappal meghosszabbítja a csomag- és kreditérvényességet, amennyiben az adott partner jelentkezik a személyes kapcsolattartójánál
  • Plusz 2 hónapot biztosít az aktív partnerek számára, hogy azok bekapcsolva tarthassák a hirdetéseiket, hiszen most ez az egyetlen forrása a leadgenerálásnak és a potenciális érdeklődők bevonzásának egyaránt
  • Minden aktív partner számára díjmentesen felajánlja a „Kiemelt partneri ajánlat PRO” csomagot a Jófogás „Állás” kategóriájában. A 2020. december 31-ig érvényes lehetőség segíthet abban, hogy a mostani helyzet megszűnését követően a várhatóan felgyorsulandó piaci igényeknek megfelelő kollégákat találjon üzletéhez

Balla Ákos ingatlanszakértő, a Balla Ingatlan tulajdonos-ügyvezetője a döntéssel kapcsolatban kiemelte: „Az ingatlanközvetítő cégeknél a digitális csatornák jelentik az első lehetőséget az ingatlanok előszűrésére, az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvételre és kapcsolattartásra. Az utóbbi hetek történései miatt még rugalmasabbá és digitálisabbá kellett válnunk. Ezért egyebek mellett ügyeleti rendszert vezettünk be, online munkatársi nyílt napot tartottunk, míg az online szerződéskötések és tárgyalások is napi szintűvé váltak. A piac stabilitása és az ingatlanközvetítő kollégák szempontjából is nagyon üdvözölendőnek tartom, hogy a Jófogás elsőként, és ráadásul nem külső nyomásra, hanem magától ajánlott fel digitális csatornákon hasznosítható segítséget a céges partnereinek a versenyképességük fenntartásában.”

Kapcsolódó cikkek

A lakásokkal szemben egyre nagyobb kereslet mutatkozik a házakra

A korábban nagy népszerűségnek örvendő lakások kezdik elveszteni a varázserejüket. Persze még mindig vannak olyanok, akik szívesebben alakítják ki otthonukat egy lakásban, mint egy házban, de egyre többet vannak azok, akik a házakat részesítik előnyben. Az Ingatlannet.hu utánajárt minek köszönhető a változás.

Eladnánk? Így tegyük!

Eladnánk az ingatlanunkat, de nem tudjuk, miképpen tegyük valóban csábítóvá az ajánlatot? Érdemes megfogadni hét jó tanácsunkat.

Nagy változások jellemzik idén az albérletpiacot

Idén 180 fokos fordulatot vett a lakáspiac, teljesen átalakultak a korábban hosszú éveket jellemző trendek. A magyar ingatlanpiac már lassuló szakaszba ért.

A koronavírus sem gyengítette az ingatlanpiacot

Az elmúlt két évben harmadával nőttek az ingatlanárak országszerte, ám a felújított, korszerű fűtéssel, szigeteléssel ellátott otthonok ára még ennél is nagyobb mértékben emelkedett.

Aduász a lelassult ingatlanpiacon - Home staging: a kihagyhatatlan lehetőség

Ma már egyre többeknek cseng ismerősen a home staging kifejezés és egyre nagyobb teret hódít maga a szemlélet, melyen ez az ingatlan-értéknövelő tevékenység alapszik.

Hatékonyabb lakáseladás 3d-s túra segítségével

Pörög az ingatlanpiac, de amíg vevő és eladó egymásra talál, mindegyik szereplő több, gyakran felesleges kör lefutására kényszerül. Ennek kikerülésében nyújt segítséget egy új fejlesztés, mely egyben radikális változásokat generálhat a piacon.

Home staging: a lakáseladás új formája

A home staging Magyarországon még kevéssé ismert szakma, azonban egyre inkább kezd ez az értéknövelő tevékenység teret nyerni az itthoni ingatlan piacon. A kifejezést leginkább úgy lehet magyarra fordítani, hogy az ingatlan eladásra történő felkészítése. Célja, hogy a felkészítés után piacra került ingatlan gyorsabban és magasabb áron keljen el, mint felkészítés nélkül.

Érezhető-e már a CSOK-hatás?

A két éve tartó lakáspiaci fellendülés idén sem áll meg, a tavaly tapasztalt fogalomnövekedés jelenleg is kitart. Áprilisban 4%-kal, májusban pedig 3%-kal magasabb tranzakció számot regisztráltak az előző év azonos időszakához képest.

A használatbavételi engedély egyszerűsítése is segíti a lakásépítést

Az elmúlt évek építkezést megelőző időszakát a túlzott adminisztráció, a nehézkes engedélyeztetés és az ezekhez társuló magas költségek jellemezték, amiért cserébe ellenszolgáltatás, segítség nem járt.