A Wellis magyar cég? Nem is tudtam – csodálkozott rá egy ismerősöm, amikor a dabasi gyárlátogatáson szerzett tapasztalataimról meséltem neki. Mivel a Wellisre világmárkaként tekintett, meg volt róla győződve, hogy nyugat-európai vagy amerikai vállalatról van szó, és olyan szempontból nem is járt messze az igazságtól, hogy a dabasi központú Wellis nem csak a kontinensen, de a tengerentúlon is egyre nagyobb piaci részesedésre tesz szert.
Mindig izgalmas, ha az embernek van lehetősége bepillantani a kulisszák mögé. A hominfo.hu-nak most ezt az élményt biztosította a szaniter mellett medencéket is gyártó magyar cég, amelynek dabasi központjában kísérhettük végig a medencegyártás minden fázisát a medencék alapanyagául szolgáló akril lapok megformázásától, az elkészült termékek csomagolásáig. A külföldi vásárlók számára talán kevésbé fontos, de a hazai végfelhasználók szempontjából érdekes információ lehet, hogy a Wellis mintegy félezer dolgozója magyar, jelentős részük a Pest megyei városból, illetve a környékről jár be dolgozni.

A családi vállalkozásból világszintű tényezővé vált Wellis folyamatosan keresi a fejlesztések lehetőségét, hogy az egyre növekvő hatékonysággal meg tudjanak felelni a folyamatosan bővülő keresletnek, az ezzel együtt járó minőségi elvárásoknak. Idén készült el a vállalat új, 10 ezer négyzetméteres raktárépülete, és már munkába állt a medencegyártáshoz használt új vákuumformázó berendezés is.
Ez is érdekelhet
A Wellis jelenleg évi tízezer darabos medencetermelését kiegészíti egy több tízezer darabos szaniterkínálat is, mindez szükségessé tette a vállalat dabasi, 24 ezer négyzetméteres beépítettségű területének bővítését: zöldmezős beruházásban egy új, 10 ezer négyzetméteres, könnyűszerkezetes raktárcsarnok készült el, amely egyszerre akár 4000 kész medence tárolására is alkalmas.

Szekeres Enikő, a Wellis kommunikációs és marketing menedzsere a gyárlátogatás utáni sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy a cég idén bekerült a 19 legnagyobb exporttevékenységet folytató hazai cég közé. Hozzátette, évente jelenleg tízezer darab medence jön ki a gyártósorról, amelyeknek 90 százaléka talál gazdára külföldön. Szekeres Enikő a külföldi terjeszkedést érintő távlati tervekről szólva úgy fogalmazott, egyik fő céljuk, hogy stabilizálják helyüket az amerikai piacon, ahol jelenleg négy egyedi prémiumpartnerrel dolgoznak együtt, akiket a New York államban lévő raktárukból szolgálnak ki.
„Exportmenedzsereink pedig intenzív munka keretében kutatják a további lehetséges partnereket a kontinensen” – jegyezte meg Szekeres Enikő, kiemelve, hogy az USA-ban az európai piactól eltérő marketingtevékenységet kell folytatnunk, elsősorban a Wellis termékeire jellemző egyedi designra és a minőségre fókuszálva.

A Wellis széles minőség- és árpalettán kínálja termékeit, összhangban azzal a trenddel, hogy az otthoni wellness szolgáltatások ma már nem csak egy szűk, kiemelten módos réteg számára érhetők el.

A Wellis termékeivel a közönség a Homeinfo által szervezett Fürdőszoba és Otthoni Wellness Shown is találkozhat 2020. január 17-19. között Budapesten, a BOK (SYMA) csarnokban, a cég bemutatótermeiről és partnereiről pedig ide kattintva találhatnak információkat.