Hirdetés

Textil design – a tervezéstől a piaci prezentációig

Az aktuális tavaszi lakástextil kínálat felvonultatása mellett a Teletextil legfrissebb számában három olyan anyagot jelentetett meg, melyek a szinergiákban rejlő többletenergia hasznára hívják fel a figyelmet.

Miként is jelenik meg ez a fajta kívánt együttműködés a hazai lakástextil piac szereplőinek kapcsolataiban?

Ahogy az a Kovács Adéllal, a Metropolitan Egyetem (METU) oktatójával készült interjúból kiderül, ők egy olyan rendezvénysorozat beindításán mesterkednek, melynek keretében egy platformra lehetne hozni a szakma hozzáértő képviselőit, hogy a bejáratott utak helyett új, friss kapcsolatok alakuljanak ki a tervezők, azaz a kreatívipar szellemi bázisa, valamint a gyártók, kereskedők között.

Teletextil borító

Slézia József dizájntörténész mindennek egyfajta történeti előképét vázolta fel a vele készült interjúban; ő a 100 éves Bauhaus kapcsán beszélt az együtt gondolkodás és együtt munkálkodás hagyományairól, jelenkori szükségességéről és távlatos hasznáról.

És itt van legifjabb tehetségünk, Veszprémi Lili textil dizájner, a MoME frissen végzett hallgatója, aki nem csak kiállított a Heimtextil New&Next szekciójában, de prezentációja olyan sikeres volt, hogy komoly holland és német textiles cégek érdeklődését is képes volt felkelteni. Vagyis művészként kimerészkedett a marketing igencsak veszélyes terepére, és bátorsága sikert hozott számára.

Így érnek össze tehát szép lassan a szálak, hogy ezt az elcsépelt „textiles” terminológiát használjuk, a tervezés, az alkotás, a kész produktum és annak piaci prezentációja így alkotnak természetes egységet.

A Teletextil legfrissebb száma már elérhető.

Teletextil olvasása →

 | 
Vásárlási listák
További vásárlási listák