A hőszigetelő anyagok piaca dinamikusan bővül a leszigetelt családi házak száma megduplázódik 2020-ig – többek között ezt is jelzi előre a Knauf Insulation.
Most már mindenki tudja: a méret a lényeg
Magyarországon az elmúlt 10 évben jelentősen javult az épületek homlokzati és tetőszigetelésére alkalmazott hőszigetelő anyagok minősége. Míg a 2000-es évek közepén a családi házak homlokzatán átlagosan 5 cm, addig ma már jellemzően 11 cm vastagságú hőszigetelést alkalmaznak az ingatlantulajdonosok. Ugyanez elmondható a tetőszigetelésről is, ahol a tíz évvel ezelőtti 8-ról átlagosan 15 cm-re nőtt az alkalmazott hőszigetelő anyagok vastagsága. Ez a szemléletváltozás bizonyítja, hogy a fogyasztók tudatában vannak annak, hogy minden újabb 1 centiméternyi hőszigetelés 3-4 százalékos fűtési költség megtakarítást jelent a családi kasszában. A homlokzati hőszigetelésre leggyakrabban használt polisztirollal szemben egyre többen választanak tűzálló, páraáteresztő szálas szigetelőanyagot. A szigetelőanyagok minősége is jelentősen javult az elmúlt évtized során és ma már a jobb hővezető képességű anyagokat részesítjük előnyben magastetők hőszigetelése esetén.
Környezetvédelem és hőszigetelőanyagok
|
Knauf Insulation elsőként vezetett be olyan hőszigetelő anyagot, amelynek kötőanyaga teljesen formaldehid és fenol-mentes. A korábban használt kőolajbázisú vegyületek helyett az üveg szigetelőanyagok szálai egy szerves, teljesen természetes anyaggal köthetők össze, így otthonaink belső levegője egészségesebbé válhat.
Szemléletformálás az energiahatékonyságban
A Knauf Insulation az egyedülálló Nálam Szigetelnek program keretében megkérdőjelezhetetlenül bebizonyította a hőszigetelő anyagokban rejlő energia-megtakarítási potenciált. A programról a teljes hazai média mellett a Financial Times is beszámolt, a vállalat pedig az energiahatékonysági szemléletformálásban betöltött szerepe miatt elnyerte a tekintélyes Prizma díjat.