Az építőipart a többi ágazatnál is jobban sújtja a válság. Az építőanyag-gyártók számára a kitörési pont a jó minőség és mellette a rendszerszerű termékkínálat lehet – állítja a Bachl.
Az 1926-ban alapított német családi tulajdonban álló Bachl-cégcsoport 2012-ben vásárolta meg a Nikecellt, a Nitrokémia magánosítása után 1995-ben alapított cég hőszigetelő-rendszerének neve hazánkban szinte a szigetelés szinonimája lett.
„A két hőszigetelőanyag-gyártó vállalkozás összeolvadásnak köszönhetően nőttek EPS-gyártókapacitásaink” – fejtette ki Varga András, a Bachl Kft. ügyvezetője. „Ez tette lehetővé számunkra a hangsúlyosabb piaci jelenlétet. Bízunk benne, hogy ez nagyobb jövedelmezőséget is eredményez majd. Továbbá működési és gyártási hatékonyságunk érdekében a cégvezetés áttekintette, és ha szükségesnek látta, akkor leépítette a gazdasági szempontból előnytelen területeket.”
„Ennek köszönhetően nőtt a cégcsoport eladása a poliuretán (PIR/PUR) hőszigetelő-anyagok területén. Ahhoz, hogy megálljon a piac szűkülése, elengedhetetlen szükség van a korábbihoz hasonló támogatási rendszer visszaállítására” – folytatta Varga András.
A hazai piaci körülmények között így csak a folyamatos termékfejlesztés, valamint a teljes rendszerként ajánlott különleges termékek és a szaktanácsadás együttese jelenthet kitörési pontot.