A hetvenes évek fürdőszobái 3 kontinensen

A hetvenes évek mozgalmas volt: a NASA megépítette az űrrepülőgépet, feltalálták a mikrocsipet, a Pink Floyd kiadta a The Dark Side of the Moon című albumot, az Annie Hall Oscar díjat kapott, és először izgulhattuk Luke Skywalker miatt. A világ nagyot fordult, de vajon mindeközben mit csináltak az emberek a világ különböző pontjain, amikor fáradtan hazaértek és a fürdőbe vonultak egy kis felfrissülésért?

A hetvenes évek radikális változásokat hozott a dizájn területén, új formák, anyagok és színek uralták a mindennapokat. A Zeitgeist hatása alól a fürdőszobák sem vonhatták ki magukat. Ennek bemutatására a Hansgrohe Aquakadémia kiállítást rendezett a németországi Schiltachban a hetvenes évek dél-amerikai, ázsiai és európai fürdőszobáiból, összehasonlítva ezzel a különböző kontinensek, kultúrák belső építészetét.

Ázsia

Dél-Amerika

A hetvenes évek Európáját olyan eszmék hatották át, mint a szabadság, az önmegvalósítás vagy akár a feminizmus. Mindez hatással volt az élet minden területére, megváltoztatta az életvitelt és mindez megjelent a belső építészetben is: új formák, új anyagok, és technikák jelentek meg. A fürdőszobákban a legszembetűnőbb változás az volt, hogy megjelentek a dupla mosdók, lehetőséget teremtve, hogy egyszerre ketten is használhassák a fürdőt. A fürdőszoba szerepe is megváltozott: megjelentek az élénk színek és a dekorációk, a fürdő puszta funkcionalitásán túl élhető térré vált, ahol az emberek kommunikálhattak is egymással.

Európa

Európa

Ázsiában a nyugati életstílus népszerű mintává vált, ennek hatására a fürdők is jelentősen megváltoztak. Mivel az aktuális divatirányzat úgy diktálta az Európában is használatos toalettek váltották fel a tradicionális ázsiai típusúakat, azonban a vezetékes víz és a csatornahálózat hiányában mégsem működhettek rendeltetésszerűen.
Dél-Amerikában a fürdő vált a chilei gazdasági fordulat szimbólumává. A hetvenes években a chilei kormány nagyszabású vidékfejlesztési programot indított. Ennek részeként számos család kapott kisebb földterületet, amelyekre szabvány téglakunyhót építettek, vezetékes vízzel, toalettel és mosdóval. A tulajdonosok pedig lehetőségeikhez és igényeikhez mérten felépíthették a házukat a fürdő, mint központi elem köré.

 

A hetvenes évek a gyártó szemével

A Hansgrohe jelentős hatással volt a fürdőszobai stílusok alakulására a hetvenes években. Az egyike volt az elsőknek, akik az esztétikum és a funkcionalitás harmóniájára törekedtek. Ennek a munkának egyik mérföldköve a Hansgrohe Selecta, az első kézizuhany, amelyen változtatható volt a vízsugár jellege. Különlegessége, hogy a nem mindennapi forma és színvilág mellett műanyagból készült, ami akkoriban úttörőnek számított.

Kapcsolódó cikkek

Fürdőszoba Kiállítás | 2020 | Grohe innovációk

Mit hoz a jövő csaptelep fronton? Kovács Kevin, a Grohe projektmenedzsere mutatja be a cég innovációit.

Irányt mutatni a bőség zavarában: álomfürdőszoba győztes kivitelben - Interjú Az év fürdőszobája 2020 pályázat első helyezett tervezőpárosával

52 látványterv közül választotta ki a szakmai zsűri Az év fürdőszobája 2020 pályázat legjobbjait. A Homeinfo és a Lakberendezők Országos Szövetsége által kiírt megmérettetésen Pongó Kriszta és Magyar Tibor végzett az első helyen.

Ötletes berendezés kicsi fürdőszobákba

A panel- vagy garzon lakások kínzóan kis méretű fürdőszobái alaposan feladják a leckét, mikor a berendezésükre kerül a sor. Hogyan tömörítsünk mindent egyetlen talpalattnyi helyre úgy, hogy közben ne áldozzunk fel túl sokat a kényelemből és az esztétikumból? Mutatunk néhány okos megoldást!

Virtuális túra az első Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállításon

Az első alkalommal megrendezett Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállítás számos újdonsággal szolgált mind a szakma, mind pedig a látogatók részére. A rendezvényt egy látványos, 3D-s virtuális térben is bejárhatjuk.

Gazdag programkínálat, elégedett közönség és kiállítók, bemutattuk az év fürdőszobáját – így zárult az első Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállítás

Közel 8000 látogató, 40 kiállító, több mint 100 fürdőszoba márka, szakmai konferenciák és kerekasztal beszélgetések, reggeltől estig tartó színpadi programok, bemutatók, workshopok, nyereményjátékok. Ezzel a pozitív mérleggel zárta kapuit január 19-én az első Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállítás.

A fürdőszoba takarítása plafontól a lefolyóig - vegyszerrel és nélküle

Beszürkült fuga? Penész? Fénytelen csaptelepek? Hogyan tartsuk újszerű állapotban a fürdőnket?

Díszítő elemek használata a burkolatoknál

A burkolt felület látványát, esztétikus megjelenését nem csupán a hibátlan kivitelezés befolyásolja, hanem a különböző kiegészítők, díszítőelemek alkalmazása is. Hogyan válasszuk ki a díszítőelemeket? Melyik burkolathoz, mi illik legjobban? Erre keressük a válaszokat.

Lakásátalakítás csúcsrajáratva: hogyan lehet egy nagyból öt kicsit kihozni?

Adott egy szokatlanul tágas, belvárosi lakás, melynek tulajdonosa úgy döntött, hogy a nagyból több kis apartmant szeretne kialakítani. Az elsőre szinte lehetetlennek tűnő küldetést Fogarasi Dianna enteriőrtervező ötletei nyomán sikerült kivitelezni. Mutatjuk, hogyan.

Stílusos színek a megújult Ceresit CE 40 fugázók között

Színesítse meg hétköznapjait prémium fugázókkal! A Henkel Magyarország Kft. a Ceresit termékkör esetében is folyamatosan törekszik arra, hogy a prémium minőség mellett olyan újításokat fejlesszen ki, amelyek igazodnak a mai kor követelményeihez és szükségleteihez. Ezért kerültek a színek a továbbfejlesztett Ceresit CE 40 termékünk középpontjába a legújabb Color Perfect formulával. Tökéletesen lehet vele dolgozni, és tökéletes velük együtt élni!