Íme, 14 látványos bizonyíték arra, hogy az asztal nem csupán egy funkcionális és unalmas tárgy a négy fal között, hanem megunhatatlan, örökzöld látványosság. Ehhez azonban nélkülözhetetlen az újító szellem és a tervezői fantázia.
Igenis van új a nap alatt, ha asztalról – étkező, dohányzó, konzol, lerakó vagy bármilyen – esik szó. A kreatív alkotók nem hagyják elkényelmesedni az igényes közönséget, nem állnak meg félúton, inkább olyan új ötletekkel rukkolnak elő, melyek valóban a szárnyaló fantázia szüleményei.
1. Elképesztő hosszúságú étkezőasztal a „Wood Log” John Housmand-tól. A szerkezet egy kanadai erdőből származó, több mint tíz méter hosszúságú fenyő köré épült oly módon, hogy érvényesülni engedi a törzs látványát. Ugyancsak ezt a célt szolgálják a két szélére erősített asztallapként szolgáló üveglapok.
2. Ugyancsak a fafelület gyönyörű látványával operál Greg Klassen „Glass River” konzolasztala, melyen két simára csiszolt, de natúr állapotban hagyott falap közé egy, a fa természetes törésvonalát követő üveglapot épített.
3. A Crystal Works tervezői nem egyébre adták a fejüket, mint hogy komplett drágaköveket használnak asztalaik lapjának. Az „Amethyst” modell lábazata is figyelemre méltó, formájában és kivitelezésében tökéletesen illik a kristályos szerkezetű laphoz.
4. A fentihez hasonló kivitelezés mellett döntött az Empressive Geo Designs csapata is, melynek eredménye a „Citrine” modell. Az asztal alapja egy félbevágott, megmunkálatlan citrin tömb, melynek belsejében jól láthatók a drágakő kristályok.
5. John Foster tervező munkái nem éppen az egyszerűségükről híresek. Nincs ez másképp „Sparkle” névre keresztelt asztalkájával sem, melynek legfőbb jellegzetessége a gondosan csiszolt üvegkristályokból álló lábazat. A tárgy a megfelelően megvilágított helyre állítva szinte szikrákat szór, napsütésben pedig prizmaként működik.
6. A Bleu Nature designer gárdája tovább feszegette a technikai határokat: kisebb fatörzseket, kettéhasított rönköket, uszadék fákat egy sajátos műszaki eljárással akril tömbökbe helyeztek, így azok szinte egybeforrnak a műanyaggal.
7. Christofer Duffy munkája az „Abyss” dohányzóasztal, mely üveg és fa nanométeres pontosságú egymásba illesztéséből alakult olyanná, amilyen. A látvány leginkább egy óceán képére emlékeztet, ahogy a világűrből láthatnánk.