Hirdetés

Bizalmi kérdés, avagy a kávéfőző-vásárlás esete

Az építőanyag-vásárlás bizalmi kérdés: hosszú távra vesszük az építőanyagot, és sokat fizetünk érte. De melyik építőanyag-gyártóban bízhatunk?

Kávéfőzőt szerettem volna venni, de nem tudtam eldönteni, melyik készülék a legjobb, mert kevés helyen lehet megkóstolni, hogy a drága készülék milyen kávét is ad.

Hőszigetelő anyag hővezetési tényezőjének mérése

És mit tegyen az, aki a kávéfőzőnél értékesebb dolgot, építőanyagot vásárol? Az építőanyag-gyártók szerint termékeik minden követelménynek megfelelnek, és ezt írásban bizonyítják is. Azonban mennyire bízhatunk abban, hogy az építőanyagok jó tulajdonságai folyamatosan megmaradnak? Képesek-e a gyártók mindig ugyanolyan minőségben előállítani az építőanyagot, mint amilyen volt a bevizsgáláskor? Mennyire fontos a gyártónak a jó hírnév? Melyik építőanyag-gyártóban bízhatunk?

  • Jó hírnév

Egy termék jó hírneve nem máról-holnapra alakul ki, és nem is a gyártók adják maguknak. A termék, az építőanyag jó hírnevéért kitartóan és eredményesen kell a piacon dolgozni. A tartós, jó minőségű áru, a készséges és gyors kiszolgálás, a szakértő terméktámogatás mind-mind elengedhetetlen ehhez. Aki ezeket év(tized)ek kemény munkájával elérte, nem teszi kockára jó hírnevét a rövidtávú sikerekért.
Az Austrotherm cégcsoport a ’90-es évek óta Közép-Európa meghatározó polisztirolhab-gyártója.

  • Hazai gyártóbázis

Gyártani sokfelé lehet, és az Európai Unió gazdaságilag ma már belföldnek számít. Ennek ellenére jelentősége van annak, hogy rendelkezik-e az építőanyag-gyártó hazai gyártóbázissal vagy sem. Az itthon alkalmazott dolgozók, itteni menedzsment hosszú távú gondolkodást jelent, amíg importanyag esetében az anyacég legfontosabb szempontja mindig is az otthoni értékesítés lesz, az export csak „hab a tortán”. Nem elhanyagolható az sem, hogy a hazai munkatársak behatóbban ismerik az itteni szabályozást, könnyebben tudnak megfelelni nekik, és jobban tudnak alkalmazkodni is, hiszen Magyarország a fő piacuk.
Az Austrotherm Kft. az expandált polisztirolhab (EPS) gyártók közül egyedül, már három korszerű gyártóhellyel rendelkezik hazánkban: a győri székhely és a gyöngyösi üzem után már Szekszárdon is gyárt hőszigetelő-anyagot.

  • Minőség és termékfejlesztés

A jó építőanyag-gyártó folyamatosan bővíti termékkínálatát. Korszerűbb gépek beszerzésével, szakképzett dolgozók alkalmazásával lehet fokozni az anyagok használati értékét. A minőség iránti elkötelezettséget mutatja az is, ha új, magasabb értékű termékekkel lép a piacra.
Az Austrotherm Kft. számos EPS-terméket honosított meg a hazai piacon, így a lépéshang-szigetelő EPS-lemezeket, a lejtésképző hőszigetelést (ezért Construma-nagydíjat is kapott), az Expert termékcsaládot, a Grafit homlokzati hőszigetelő lemezt, vagy akár a Zenit hőszigetelő lemezt (amely szintén Construma-díjas). Nem meglepő tehát, hogy 11 Austrotherm termék nyerte el a Kiváló Építési Termék (Kivét) védjegyet.

  • Folyamatos minőségellenőrzés

A jó minőség szempontjából az egyik legfontosabb tényező a folyamatos minőségellenőrzés. Mit sem ér a szépen bekeretezett forgalomba hozatali engedély, ha a forgalomba nem az ott szereplő minőségű termék kerül. Hibás terméket pedig mindenki gyárt, csak nem mindenki engedi azokat a fogyasztóig eljutni. A gyári laboratóriumok és a gyártásközi ellenőrzések ezért fontosak – és nem csak a vevőnek, de a gyártónak, forgalmazónak is.
Az Austrotherm Kft. mindhárom telepén a legkorszerűbb laboratórium működik, a gyártásközi ellenőrzés menetét a minőségirányítási kézikönyv rögzíti.

  • Alkalmazástechnika

És végezetül nem elég, hogy jó terméket gyártson valaki. A tervezőt, kivitelezőt, de az egyszerű felhasználót is tájékoztatni kell arról, hogy az adott termék hol, hogyan építhető be, mire kell különösen ügyelni, hogy jó minőségű épületszerkezetek, épületek valósuljanak meg. Ehhez szakmailag képzett területi képviselőkre, szakértő alkalmazástechnológusokra van szükség. És mivel ők sem lehetnek ott mindenhol, szükséges, hogy a termékismertetők, beépítési útmutatók – nyomtatott vagy elektronikus formában – mindenki számára hozzáférhetők legyenek.
Az Austrotherm Kft.-nél még a marketinges is épületszigetelő szakember, aki a jól kiválasztott kávéfőzőnek is köszönhetően írta meg ezt a cikket.

Kruchina Sándor, épületszigetelő szakmérnök, az Austrotherm Kft. marketingvezetője

 | 
Kapcsolódó cikkek

Elérkezett a tetőcsere ideje?

Az Elevenház Panzió Projekt

Hővisszanyerős szellőztető rendszer árkalkulátor

Otthonfelújítási támogatástól az építőanyag vásárlásig – Ezentúl mindezt egy helyen intézhetjük!

Házat, de gyorsan! - 4. rész - Szárnyakon a fal evolúciója

A családi ház építését is egyre tudatosabban tervezzük meg

Tippek tetőablak választáshoz – felújítóknak

Belsőépítészeti tervezés és teljeskörű kivitelezés az Attraktív Design Stúdió csapatával

Miért fontos kivitelezői szerződést kötni és mi szerepeljen a szerződésben? Letölthető szerződésminta és magyarázatok felújítóknak, építkezőknek

Tetőcsere, tetőfelújítás, napelem – Ezekre ad pénzt az állam

Kétszázezer forinttól a csillagos égig. Milyen felújítás fér bele kicsi, nagyobb és korlátlan büdzsébe?

Most éri meg igazán szigetelni - Az állami lakásfelújítási programmal akár egy nap alatt 25 százalékkal csökkentheti fűtési költségeit

10 ok, miért érdemes az ISOTEX-et választani

Év háza 2021: sasadi villa és a MOME Campus az idei legjobbak

Így gazdálkodunk okosan – Mi az, amit mi feltétlenül beszerzünk a HOMEINFO Heteken?

A közönség által legjobbnak ítélt építészeti megoldásokat keresi az Év Homlokzata 2021 pályázat

Miért válasszunk beépíthető háztartási gépeket? 7+1 figyelemre méltó készülék

5 lépés a minőségi homlokzat felé - Hogyan kíméljük meg magunkat a hosszas színválogatástól?

Vásárlási listák
További vásárlási listák