A jakuzzipiac 2020-tól száguld, pedig előtte sem volt ok panaszra.
Mit jelent ez Önnek, ha jakuzzivásárlást tervez? Várható az árak esése és a készletek bővülése – vagy „amit készleten talál, azt azonnal rendelje” hiányra készülhetünk?
Érdekemben állna azt mondani, hogy minél előbb vegyen VitalSpa masszázsmedencét, de az olcsó kereskedői dumákban nem hiszek. Hiszek viszont abban, hogy ha megtisztelem Önt azzal, hogy a piacról egy elemzést adok, akkor Ön jobb döntést tud hozni… és esetleg eljön megnézni pár VitalSpa jakuzzit.
A koronavírus eszünkbe juttatta az egészséget
Hazafelé bedobott gyorskaja, rossz alvás, elhanyagolt mozgás – biztos recept a menedzserbetegségekhez.
Sok ember a koronavírus fenyegetésétől döbbent rá: „lépcsőzni is alig bírok. Ha elkapom, lehet, hogy belehalok”. A jó vérkeringéssel bíró, fitt 50-es ember és egy vele egykorú, de legyengült, ritkán mozgó és rosszul táplálkozó ember között a különbség drámai volt: az egyik jó eséllyel kiheveri, a másik valószínűleg az intenzívre kerül. És jó esetben kijön onnan.
A hidromasszázsos jakuzzi (azaz minden VitalSpa medence) luxustermékként él az emberek fejében – pedig a medence nemcsak „úri muri”, hanem egészségfejlesztő eszköz.

A rendszeres hidroterápia:
- csökkenti a stresszt,
- javítja a vérkeringést,
- lazítja az izmokat,
- javít az alvásminőségen,
- erősíti az immunrendszert.
(A lista nem teljes körű. Keressen rá a neten vagy kérdezze meg orvosát: alá fogják támasztani azt, amit itt írtam.)
A VitalSpa-t vásárlók jelentős része az egészsége miatt döntött masszázsmedence mellett.

Az elmaradt nyaralásokat megpróbáltuk a teraszokon bepótolni
Törölt repülőjáratok, beutazási tilalmak, bezárt hotelek – és lemondott nyaralások. Rengeteg pénz „kereste a helyét”, melynek egy részét jakuzzikra és otthoni szórakozásra költötték.
Ha mi nem tudunk a nyaraláshoz menni, majd a nyaralás jön hozzánk.

Ez lakossági oldalról olyan keresletet hozott, amit a gyártók alig győztek: mindig büszke voltam a VitalSpa 3 hetes gyártási idejére, ám a megnőtt kereslet miatt voltak időszakok, amikor már a 3 hónapos szállításnak is örültünk. Mára már normalizálódott a helyzet, tehát készletről is lehet vásárolni, de az egyedi igényeket pár hét alatt kiszolgáljuk.
A HORECA-szektor előre menekül (Hotels, Restaurants, Cafés)
A járvány miatti lezárások egyik pillanatról a másikra szüntették meg a turizmus jó részét. Eladott vendégéjszakák híján a hotelek kongtak az ürességtől.
A hotelek és apartmanok további sorsa függ attól, hogy alapból mekkorák és milyen pénzügyi helyzetben találta őket a lezárás.
A nagy, tőkeerős, 4-5 csillagos hotelnél általában több tartalék van (vagy ha mégsem, akkor könnyebben talál finanszírozást). Sokuk úgy volt vele: ha már úgyis üres az épületem, akkor most csinálom meg a felújításaimat. Pénzem van rá, sajnos időm is.
A kisebb, szegényebb és kevésbé csillogó hotelek és apartmanok fő kihívása az életben maradás volt. Egy részük valóban csődbe ment, a többiek egyre éhesebben várták a nyitást.
Adott tehát egy szektor, amely rengeteg elmaradt bevételt próbál pótolni úgy, hogy vendégből nem lesz több – ergo megnő a verseny. Úgy gondolkodtak a tőkeerősek, hogy „ha már úgyis felújítok, akkor megnézem, hogyan tudok értéket növelni és a versenyben jobb lenni” – a masszázsmedence pedig egy könnyen beszerezhető, gyorsan beszerelhető luxuscikk, ami segít abban, hogy a vendégéjszakákat magasabb áron adja el a szálláshely.
Tehát a hotelek, magánszálláshelyek, panziók is vitték a jakuzzikat, mint a cukrot.

Az élelmes lakáskiadók is fölfedezték a masszázsmedencéket
A hoteles piachoz hasonló játszódott le az albérleti piacon – szinte egyik napról a másikra tűntek el az Airbnb-s turisták és rövid távú bérlők, így a tulajok elkezdték a „majd ha egyszer időm lesz rá” felújításokat megcsinálni.
Sokan gondolkodtak úgy: „jó helyen van a kecó, ha luxusszínvonalra gépesítem, akkor nem 300 000-ért adom ki, hanem 500 000-ért.” Jó a szó: ez néhány hónap alatt hozza vissza a jakuzzi és a felújítás árát.