Egy intelligens otthon a nap 24 órájában készenlétben áll. A fűtéstől a biztonsági rendszereken keresztül az árnyékolásig mindenre „gondol” helyettünk, így gondoskodik kényelmünkről és rendkívül energiatakarékos.
A mobiltelefon ébresztője keltette. Nem a sajátja volt; a felesége minden reggel húsz perccel korábban kelt, hogy elkészítse a reggelit, mire ő és a gyerekek megmosakodnak. Több időre nem volt szükség, hiszen a szendvicsek és a kávé elkészítésén kívül a többiről az automatizmusok gondoskodtak: felhúzták a redőnyöket, bekapcsolták a fűtést, és leoltották a folyosón az éjszakai világítást. Ő rendszerint szundítással töltötte ezt a húsz percet; megvárta, amíg a gyerekek végeznek a fürdőszobában. A készülődéshez sem volt szükség sok időre, hiszen a fürdőben az automatizmus folyamatosan melegen tartotta a vizet, így nem kellett megvárni, míg felmelegszik.
Reggeli közben végigvette a rá váró munkanap leglényegesebb teendőit. Egy fontos üzleti tárgyalásra készült: egy új ügyfelet próbáltak megszerezni, így minden gondolata a délutáni prezentáció körül forgott – másra szinte nem is tudott odafigyelni. Eszébe jutott, hogy még jó, hogy az automatizmus elintézi helyette a dolgokat – lekapcsolja a villanyt, bezárja az ajtót, és bekapcsolja a riasztót –, amikor elmegy, mert biztos, hogy most elfelejtene valamit.
Elég hideg volt kint, így örült, hogy nem kell kiszállnia a kocsiból, amíg bezárja a garázsajtót vagy a kaput – ezeknek az automata megoldásoknak főként ősszel és télen vette hasznát. Miközben épp egy lámpánál állt, eszébe jutott, hogy miután az automatizmus lekapcsolta a villanyt, még visszaszaladt egy mappáért: attól tartott, égve hagyta. A mobilján a távolból ellenőrizte az adott fogyasztó állapotát, és mivel tényleg égett a lámpa, lekapcsolta.