A rakodórámpák és dokkoló-állomások a raktári logisztika területén a balesetek „gócpontjának” számítanak. Ezek megelőzésére, és a veszélyek csökkentése céljából a Hörmann ismét fejlesztett: a vállalat nevével fémjelzett MWB kerékblokkoló rendszer megakadályozza, hogy a tehergépjármű a rakodási folyamat alatt elhagyja a biztonságos pozíciót.
A Hörmann MWB innovációja minden szabványos tehergépjárműhöz alkalmas. Az alapkomponensekhez tartozik egy 5 méter hosszú kerék-megvezető, amelyen egy elfordítható reteszelőkarral ellátott kocsit lehet egy tetszés szerinti pozícióba tolni. Miután a tehergépkocsi bedokkolt a rakodóálláson, a járművezető a reteszelőkart a működtető kengyellel odavezeti a hátsó kerékhez. Ezután 90°-os elfordulással kicsapódik egy lábtámasz a kerék elé, így munkahelyzetbe kerül, és az erős reteszelőkar gyakorlatilag megakadályozza a tehergépkocsi elgurulását. Ez az összes kerékállás esetén lehetséges, így az MWB minden kívánt helyzetben biztonságosan blokkol. A rakodás végeztével a kireteszelő pedál kényelmesen működtethető és a reteszelőkar is visszahúzható.

Sőt, a kerékblokkoló rendszer egy elektronikus vezérléssel még bővíthető is. Ilyenkor egy ellenőrzőlámpa az MWB-szánról, míg egy külső jelzőlámpa a kerékblokkoló rendszer aktuális állapotáról tájékoztat. Az integrált szenzorok felismerik a kerék pozícióját, és a reteszelőkar helyzetét. Csak ha már a dokkolási pozíció biztosítva van, akkor lehet a rakodóállás kapuját felnyitni. A be- és kirakodás végén a járművezető a reteszelőkart annak munkahelyzetéből ismét nyugalmi helyzetbe fordítja, így a vezérlő egységben automatikusan megváltozik az állapot kijelzés.

Annak érdekében, hogy ugyanazon a rakodóálláson cserekonténerek is rakodhatók legyenek, melyekhez nem szükséges kerékblokkoló, a rendszer egy kulcsos kapcsolóval áthidalható. Így a kapu akkor is nyitható lesz a rakodáshoz, ha az MWB rendszer éppen nem blokkol. Mi indokolta az újabb a fejlesztést? A rakodási folyamat során a targoncák rendszerint többször rámennek a rakodórámpára, amely a tehergépkocsi rakfelületén fekszik fel. A be- és kirakodás során, például, ha a targonca fékez, a tehergépkocsi kicsit előre mozdulhat és így eltávolodik a dokkolt pozíciótól. A tapasztalatok szerint sajnos ilyenkor még a befékezett tehergépjármű sem nyújtott eddig megfelelő biztonságot.