Hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Ha válaszolsz két kérdésre, személyre szabott tartalmakat küldünk neked.

Mikor tervezel felújítást?

Milyen témák érdekelnek?

Köszönjük a választ!

Add meg email címed!

Köszönjük a feliratkozást!

Építkezel? Felújítasz? A lakásodat rendezed be?
Ötlettár ikon

Otthonunk biztonsága: a távfelügyelet

Fontos, hogy riasztórendszerrel védjük otthonunkat, de nem elég. A riasztót ajánlott bekötni távfelügyeleti központba is, ahol folyamatosan figyelik a beérkező jelzéseket, és attól függően, hogy mi történt, intézkednek is.

Ez a cikk több mint 2 éves. Lehet, hogy bizonyos része már nem aktuális.

A pontos meghatározás szerint: a távfelügyelet olyan vagyonvédelmi szolgáltatás, amely a riasztójelzés továbbítását és a távfelügyeleti fogadó központban történő fogadását jelenti. A távfelügyeleti központban pedig az ott dolgozók szigorúan ellenőrzött és meghatározott folyamatok szerint a végrehajtják a szerződésben rögzített intézkedéseket.

A riasztórendszer

A távfelügyeleti szolgáltatás előfeltétele és egyben elengedhetetlen kelléke a védeni kívánt objektumba telepített riasztórendszer, amely központból, kezelőből, érzékelőkből és szirénából, valamint a hozzá kapcsolódó, a riasztórendszer jeleit a távfelügyeleti központba eljuttató jelzésátviteli eszközből áll.

Otthonunk biztonsága: a távfelügyelet

Ha riasztás történt

Minden olyan esetben, amikor az élesített riasztórendszer rendellenességet észlel, riasztást kezdeményez, amelynek jelzéseit a távfelügyeleti központ fogadja.
A megrendelő kétféle szolgáltatás közül választhat:

  • csak értesítéses szolgáltatást vagy
  • kivonulásos és értesítéses szolgáltatást.

Az értesítéses szolgáltatás az ország bármely pontján igénybe vehető. Az értesítésre mindenképpen célszerű olyan személyt megadni, aki gyorsan tud intézkedni, és a nap bármely időszakában elérhető.
A kivonulásos szolgáltatást lefedettségtől függően az ország számos területén igénybe lehet venni. Itt távfelügyeleti központban a riasztás beérkezését követően a diszpécserek azonnal indítják a járőrt, aki 15 percen belül a helyszínre érkezik. Ezzel párhuzamosan diszpécser értesíti a megadott személyt vagy szervezetet. A járőr kivizsgálja a riasztást kiváltó okot, és annak megfelelően teszi meg a szükséges intézkedéseket. A kivonuló szolgálat a jogszabályokban meghatározottak szerint jár el, a szerződésben vállalt vonulási időn belül érkezik a helyszínre, meghiúsítja a folyamatban lévő károkozást, és ha szükséges, a hatóságok megérkezéséig biztosítja a helyszínt.

Otthonunk biztonsága: a távfelügyelet

Érdemes tudni, hogy bizonyos funkciók a riasztóberendezés élesítése nélkül is működnek. Ilyen például a pánikfunkció, illetve a szabotázs- és tűzjelzések küldése. Ezek használata egy külön eszköz segítségével vagy a kezelő billentyűzetén egy speciális kódsorozat beütésével történhet.

Többletszolgáltatások

A biztonságtechnika és az informatika rohamos fejlődése lehetővé teszi, hogy a riasztórendszereket ne csupán egy helyi érzékelő eszköznek tekintsük, hanem olyan szolgáltatással közös terméknek, amely biztonság- és komfortérzetünket növeli.

Forrás: G4S Távfelügyelet

Hogyan jut el a riasztás a központba?

Vonalas vagy GSM?
A riasztás többféle úton is beérkezhet a távfelügyeleti központba: hagyományos vezetékes telefonvonalon vagy GSM-rendszeren keresztül. Létezik ezek kombinációja is, amely nagyobb biztonságot nyújt, mondhatni „dupla védelmet” jelent. Ebben az esetben, ha az egyik kommunikációs csatornát ki is iktatják vagy meghibásodik, a másik automatikusan a helyébe lép.

Hagyományos kapcsolt vonalas rendszeren nyújtott szolgáltatás
A riasztórendszerrel védett helyen a telepített érzékelők jeleit a lakásban lévő riasztóközpont fogadja. Vezetékes vonalú átjelzés esetén a riasztóközpont a meglévő vonalas telefonhálózathoz csatlakozik. A központ ez esetben egy normál telefonhívást kezdeményezve juttatja el a riasztást a diszpécserekhez.

GSM-szolgáltatás
Amennyiben nincs vezetékes telefon vagy a telepített riasztóberendezés központja nem alkalmas kapcsolt vonalas jelzések indítására, akkor az ideális megoldás a mobil technológián alapuló GSM kommunikátor.

GSM + kapcsolt vonalas szolgáltatás
A kapcsolt vonalon felcsatlakoztatott riasztóberendezés mellé felszerelnek egy GSM-kommunikátor. Ebben az esetben a riasztóközpont elsődlegesen telefonvonalon továbbítja a jelzéseket. A telefonvonal szakadása vagy szándékos megrongálása esetén a GSM kommunikátor másodlagos jelzéstovábbítási lehetőséget kínál. A GSM-rendszer azonnal érzékeli a kapcsolt vonal hibáját, és GSM-hálózaton keresztül juttatja el a G4S távfelügyeleti központnak a riasztást.

GPRS elven működő, kiemelt biztonságú szolgáltatás
A GSM alapú GPRS átjelzés a riasztóközpont jelzéseit egy virtuálisan kialakított magánhálózatban juttatja el a központba. A hálózat 1 perces tesztjelzésekkel ellenőrzi az adatkapcsolat meglétét, a kommunikáció kiesése esetén azonnal riasztja a G4S távfelügyeleti központját. Az eszköz egyedi titkosítással védetten küldi a jelzéseket, a GSM-frekvencia blokkolása esetén 1 percen belül szabotázsriasztást küld a központ, amelyre intézkedés történik.

Népszerűek a témában

Paradox DB7 Doorbell – Riasztórendszer kicsit másképp

Mitől olyan nagyszerű a Paradox riasztórendszer kezelője? A TM50 és TM70 érintőképernyős kezelők

A régi megoldásoknak csengettek – Bemutatjuk az új Techson kaputelefont!